Sila Klik

Wednesday 26 December 2012

Bantuan Khas Awal Persekolahan Akan Diteruskan - Satu Usaha Meringankan Beban Ibubapa


Salam.
Bantuan Khas Awal Persekolahan RM100 yang telah dilaksanakan oleh kerajaan pada awal tahun 2012 akan diteruskan lagi untuk tahun 2013. Ini adalah ekoran daripada pengumuman Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak semasa pembentangan Bajet 2013. Sebanyak RM540 juta telah diluluskan oleh Perdana Menteri untuk tujuan tersebut.


Mengikut surat siaran Kementerian Pelajaran yang bertarikh 5 Disember 2012, pembayaran akan dilakukan secara berperingkat mulai 15 Januari hingga 15 Februari 2013.   Bantuan RM100 tersebut adalah untuk murid warganegara Malaysia yang belajar dalam Tahun 1 hingga Tingkatan 5, di Sekolah Kerajaan dan Sekolah Bantuan Kerajaan 

Bagi memastikan tiadak ada  murid yang tercicir daripada menerima bantuan tersebut, sekolah dimiita mendahulukan peruntukan sedia ada sekolah seperti wang SUWA atau lain-lain peruntukan sekiranya peruntukan asal tidak mencukupi.

Diharapkan agar bantuan sebanyak RM100 tersebut dapat meringankan ibubapa atau penjaga dalam menghadapi sesi persekolahan 2013. Manfaatlah bantuan tersebut untuk pelajaran anak-anak.




3 comments:

Unknown said...

Wsalam. Thanks.

hanif said...

Syukur

Unknown said...

Nikmatnya hidup di negara tercinta Malaysia.