Sila Klik

Friday 31 May 2013

Agihan Komputer 1Malaysia

Salam.
Program pengagihan Komputer 1Malaysia, cetusan ilham Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, merupakan kaedah terbaik bagi menangani masalah jurang digital dan celik IT di kawasan luar bandar. Itu antara intisari ucapan Guru Besar, semasa majlis pengagihan komputer 1 Malaysia kepada murid-murid yang terpilih. 

Ucapan Guru Besar semasa Majlis Pengagihan  Komputer 1Malaysia.
Seramai 26 orang murid telah terpilih untuk menerima Komputer 1Malaysia yang berbentuk netbook. Selain ibubapa berpendapatan kurang daripada RM3000, penerima hendaklah mereka yang telah menunjukkan prestasi akademik yang cemerlang, itu antara kriteria pemilihan yang digunakan. Mereka menerima agihan tersebut dari Guru Besar, bertempat di Dewan Bougenvilla.

Antara penerima Komputer 1Malaysia.
Lagi penerima Komputer 1Malaysia
Guru Besar berharap murid-murid yang telah menerima agihan Komputer 1Malaysia, menghargai pemberiaan tersebut dengan mengoptimumkan penggunaannya untuk kemajuan akademik masing-masing. Jadikan pemberiaan tersebut sebagai pencetus semangat untuk lebih berusaha. Yang lebih penting, hindarkan pengaruh-pengaruh negatif kesan dari melayari alam maya, menurut beliau lagi.

Antara 'netbook" yang diagihkan kepada murid-murid.

No comments: