Sila Klik

Saturday 23 August 2014

TAHNIAH! Adelia Shania, Aqeelah, Aiman, Ismanazreen, Nur'ain, Mas Azmina, Farahiyah dan Deborah. Anda semua HEBAT!

Salam.
Tahniah! Tahniah! Tahniah!
  • Adelia Shania Anak Augustine Lubon
  • Aqeelah binti Azhar
  • Aiman bin Haron
  • Mohammad Ismanazreen bin Iman
  • Nur'ain Safrina binti Rosli
  • Mas Azmina binti Masli
  • Farahiyah Hani binti Johan
  • Deborah Ahira Anak Harry
Adelia Shania
Mereka adalah calon-calon Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) 2014 yang telah berjaya mendapat keputusan cemerlang dalam siri penilaian yang telah diadakan. Mendapat keputusan cemerlang 5A (gred A bagi setiap kertas) dalam Penilaian Sekolah merupakan satu petanda yang baik bahawa mereka akan mendapat keputusan yang sama dalam UPSR sebenar.

Aqeelah Azhar
Lazimnya, seperti pada tahun-tahun yang lepas, aras soalan yang digubal oleh Jawatankuasa Kurikulum Sekolah adalah lebih tinggi daripada soalan UPSR yang sebenar sebenar. Maka kita berasa optimis, mereka boleh melakukan perkara yang sama pada 9, 10 dan 11 September 2014 nanti.

Aiman Haron
Lagipun ada di antara mereka yang telah acap kali memperolehi keputusan 5A, bukan sekali atau dua kali. Lebih-lebih lagi bagi Adelia ShaniaMohammad IsmanazreenAqeelah AzaharFarahiyah Hani dan beberapa nama lain. Kecemerlangan memang milik mereka.

Deborah Ahira
Farahiyah Hani
Kejayaan yang mereka perolehi setakat ini bukan 'yang pipih datang melayang atau yang bulat datang bergolek' tetapi hasil daripada kesungguhan mereka sendiri. Komitmen guru dan keprihatinan ibu bapa adalah resepi yang menyumbang kepada kejayaan mereka. Mereka begitu gigih menghadiri setiap program anjuran sekolah dan sentiasa akur dengan nasihat dan tunjuk ajar guru. Kesimpulannya, mereka sentiasa fokus dengan tujuan mereka datang ke sekolah.

Mohammad Ismanazreen

Mas Azmina
Hendaknya, kesungguhan, kegigihan dan didiplin belajar mereka boleh dicontohi oleh rakan-rakan yang lain. Jadilah insan yang cemerlang sementara masih di sekolah rendah yang akan dibawa sebagai bekal bila mengharungi alam persekolahan sekolah menengah yang lebih mencabar. Ingatlah UPSR adalah 'starting point' untuk cemerlang dalam pendidikan. Semoga berjaya dalam UPSR. Amin.


No comments: