Sila Klik

Thursday 18 October 2012

HARI BERSAMA PELANGGAN - Klinik Pergigian SK Abang Aing

18 September 2012 (KHAMIS)
Jam 3.00 petang

OBJEKTIF UMUM
Kesinambungan dari Program Pelaksanaan Aktiviti Memberus Gigi Harian Di Sekolah. Pendekatan integrasi antara pihak sekolah serta ibubapa/penjaga dalam usaha mencegah serta langkah prevelen kejadian penyakit pergigian di kalangan murid SK Abang Aing.

OBJEKTIF KHUSUS
Memperkukuhkan komitmen serta penglibatan murid-murid di SK Abang Aing dalam usaha mempertingkatkan status kesihatan mulut mereka melalui motivasi dan nasihat kepada ibubapa/penjaga agar lebih prihatin terhadap kesihatan mulut kalangan keluarga.

Peserta Ceramah Kesihatan Pergigian.

Program dimula dengan pendaftaran para peserta ceramah yang terdiri daripada ibubapa dan guru SK Abang Aing. Dianggarakan seramai lebih 150 orang telah datang sejak dari pukul 2.00 petang. Tepat jam 3.00 petang, dimulakan dengan Ceramah Kesihatan Pergigian yang disampaikan oleh Dr Mohd Rizal bin Mohd Rias. Untuk menguji minda dan ingatan peserta, kuiz telah diadakan dan jawapan yang betul dari peserta akan menerima hadiah dari penganjur.

Secara bersahaja tapi menarik minat Dr Rizal menyampaikan ceramah

Aturcara yang selanjutnya ialah, kaunseling untuk para ibubapa/penjaga tentang penjagaan kesihatan gigi dan mulut anak-anak mereka. Kaunseling dikendalikan oleh semua jururawat pergigian yang hadir. Untuk guru-guru pula disediakan kemudahan Pemeriksaan Gigi Percuma oleh Dr Mohd Rizal dan Dr Lai.

Pemenang kuiz menerima hadiah dari Dr Lai

Program Hari Bersama Pelanggan, Klinik Pergigian SK Abang Aing dengan lawatan ke ruang pameran di Dewan Borgainvilla sambil menjamu selera dengan Jamauan Ringan.
Lagi pemenang kuiz

No comments: