Sila Klik

Thursday 24 January 2013

Warna-warni Sambutan Maulidur Rasul Peringkat Sekolah

Salam Maulidur Rasul.
Sambutan Maulidur Rasul peringkat sekolah telah diadakan siang tadi, 24 Januari 2013, bersamaan dengan 12 Rabiu'awwal 1434 di Tapak Perhimpunan seawal jam 6.45 pagi. Sambutan kali kali melibatkan guru dan kakitangan, ibubapa dan murid-murid dari Tahun Dua hingga Tahun Enam.

Penyelaras - Ustaz Shamhan Junny menyampai taklimat sambutan
Khusyuk mendengar ceramah Maulidur Rasul.


Majlis sambutan dimulakan dengan bacaan doa dan diikuti oleh ceramah Maulidur Rasul oleh penceramah jemputan Mohd Ustaz Aizat bin Che Ramli. Tema bagi Maulidur Rasul tahun ini ialah Wasatiyyah Tonggak Kesatuan Ummah. 
Antara EXCO Persatuan Ibubapa Guru yang hadir

Berhimpun dan berselawat sebelum memulakan perarakan


Sebelum memulakan perarakan, peserta-peserta berselawat ke Nabi Muhammad SAW untuk memohon rahmat daripada Allah ke atas baginda Rasulullah. yang diketuai oleh Ustaz Shamhan Junny. Perarakan dimulakan tepat pada pukul 8.00 pagi, bermula dari perkarangan sekolah melalui Masjid Besar Sri Aman dan terus ke Surau Kampung Hilir dan kembali ke sekolah melalui Dewan Suarah. Lima kontinjen telah mengambil bahagian dalam pertandingan sepanduk yang diadakan.
Kontinjen Imam Muslim.
Kontinjen Imam Bukhari

Kontinjen Imam At-Tirmizi


Perarakan turut disertai oleh wakil ibubapa



Majlis diakhiri dengan Kuiz Maulidur Rasul yang berkisar tentang kehidupan Nabi Muhammad SAW semasa hayat baginda. Soalan-soalan kuiz dibahagikan kepada tiga kategori masing-masing untuk murid Tahun 2 - 3, murid Tahun 4 - 5 dan murid Tahun 6. Hadiah-hadiah disampaikan oleh Guru Besar dan wakil Persatuan Ibubapa Guru.




- semua gambar sumbangan Abang Rosni dan Abang Predrus
Entri yang berkaitan:

No comments: