Sila Klik

Friday 2 November 2012

Lawatan Sambil Belajar - Astana Negeri Sarawak dan Markas TUDM

Alhamdudillah.
Jadual lawatan hari pertama agak padat, memenatkan tetapi seronok sangat. Seperti yang dijadualkan, lawatan ke Astana Negeri tepat jam 9.30 pagi telah disambut dengan meriah. Peserta rombongan telah mendapat layanan VIP oleh pegawai-pegawai dan petugas Astana Negeri. Rombongan telah diberi taklimat dan dibawa melawat tempat-tempat yang menarik. Sebelum menamatkan lawatan ke tempat yang berprestij itu, rombongan telah dijamu dengan jamuan ringan.


Menikmati jamuan yang disediakan.

Bergambar di ruang lobi Astana Negeri
Memasuki hanger TUDM
Kepenatan dalam perjalanan Sri Aman - Kuching yang mengambil masa lebih 3 jam, tidak melemahkan semangat peserta rombongan untuk meneruskan jadual lawatan. Destinasi yang seterusnya, markas atau pangkalan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM). Sebahagian peserta rombongan agak terpegun melihat pesawat-pesawat yang terdapat di situ. Malah ada di antara mereka mengambil kesempatan bergambar di depan dan di dalam pesawat sebagai kenang-kenangan.

Ewah...ambik peluang sungguh.
Waduh. Waduh. Boleh terbangin Buk.
Nie, kenak tukar profession nie.
Takkan bergayut begitu pak?. Gawat ya?
Bermacam-macam pesawat yang tak penah dilihat terdapat di situ.
Model ke juruterbang?
Rombongan hanya dapat sampai ke tempat penginapan di Sinar Serapi Eco Theme Park Resort pada lewat petang setelah sepanjang hari melengkapkan jadual lawatan. Nampak tanda kepuasan pada wajah semua peserta rombongan, agak-agaknya malam ini tidur lenalah mereka. Perlu kumpulkan tenaga untuk acara hari kedua, yang lebih menyeronokkan.

Kepenatan tapi happy je.

Memasuki perkarangan Sinar Serapi Eco Theme Park Resort.
Tak puas-puas berposting. Dah sampai pun berposting lagi.

1 comment:

xiu li said...

Cikgu, boleh minta no telefon dan alamat astana negeri sarawak kah? Turut ingin membawa murid ke situ . Namun tidak menjumpai alamat